КонтрольНовиниРозслідування

Лайфхак по Сумські: як провести закупівлю не читаючи Закон «Про публічні закупівлі»

Управління інфраструктури Сумської обласної державної адміністрації 6 березня після двох відмінених конкурсних закупівель прийняло рішення про проведення переговорної процедури закупівлі послуг на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Сумської області.

Натомість чиновники Управління інфраструктури проводячи дану закупівлю чи не дочитали, чи взагалі не читали порядку проведення переговорної процедури, визначеної Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).

Так, за розміщеними на веб-порталі Уповноваженого органу документами, встановлено, що Управлінням інфраструктури Сумської облдержадміністрації 05 березня 2020 проведено переговори з Дочірнім підприємством “Сумський облавтодор” відкритого акціонерного товариства “Державна акціонерна компанія “Автомобільні дороги України” та прийнято рішення про намір укласти договір з даним учасником.

Згідно ч. 1 статті 10 Закону Замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про намір укласти договір про закупівлю – протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.

З наведеного слідує, що Замовник повинен був протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі опублікувати на веб-порталі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, тобто 06.03.2020.

Натомість, вказане повідомлення опубліковано Замовником 13.03.2020 – через 7 днів після прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі, що є порушенням вимог ч. 1 ст. 10 Закону в частині порушення порядку публікації повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Чого чекали Сумські посадовці цілих 7 днів залишається загадкою. Натомість своїми безвідповідальними діями допустили порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які вже усунути не можливо. Єдиний вихід – відміна закупівлі та повторне проведення відкритих торгів на закупівлю послуг з експлуатаційного утримання автодоріг місцевого значення, що по часу сягає більше 2-х місяців.

Варто зауважити, допущені порушення порядку проведення переговорної процедури привернули увагу не лише журналістів та громадських активістів, але й контролюючих органів.

16 березня Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області дану закупівлю взято для проведення моніторингу.

Слід зазначити, що ця процедура закупівлі не є першою «невдалою» та проведеною з порушеннями вимог законодавства з боку Управління інфраструктури Сумської ОДА.

На даний час в Антимонопольному комітеті України на оскарженні 5 закупівель з поточного середнього ремонту автомобільних доріг місцевого значення Шосткинського та Кролевецького району. Скарги подано одним з учасників цих закупівель – ТОВ “БАХМАЧГАЗБУДСЕРВІС”, пропозиція якого було відхилено по всіх закупівлях. Натомість, товаристово заперечує правомірність такого відхилення та, додатково вказує на невідхенення пропозиції ТОВ “Автомагістраль-Південь”, як такої, що не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Крапку з цих суперечках поставить Антимонопольний комітет 20 березня.

Але залишається одне питання: «Коли будуть будуваться та ремонтуваться дороги зважаючи на оголошення Президентом України старту Великого будівництва з 01 березня?» Напевно, коли чиновники награються у закупівлі, або хоча б вивчать Закон «Про публічні закупівлі. А дороги та люди зачекають покращення.